Zsírégetés testalkatok szerint

2011. 01. 06.
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra.
A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Címkék: Mozgás  Túlsúly  Mozdulj! 
Szerző: Szimpatika
Legtöbb ember tudja magáról, hogy milyen testalkatú. Inkább zömök, vagy nyúlánk. Hajlamos a hízásra, vagy tartja a súlyát. Ha mégse tudja, segítünk.  Hüvelykujjával és középső ujjával fogja át a másik csuklóját. Ha középső ujja ráhajlik hüvelykujjára, akkor ön valószínűleg aszténiás alkat.  Ha ujjai összeérnek, de nem hajlanak egymásra, akkor testalkata valószínűleg atletikus. Amennyiben ujjai egyáltalán nem érnek össze, úgy piknikus a testalkata. Kérdés, hogy melyik típus, milyen testedzéssel égetheti el a legtöbb zsírt.
A piknikus testalkatra a rövid végtagok, zömök, kerekded külső a jellemző. Keskeny váll, hordóalakú törzs, korai kopaszodás, de dús testszőrzet tipikus ezeknél az embereknél. A piknikus testalkatúak rendszerint kedélyes, jólelkű, társas emberek. Közvetlenek, szívesen feloldódnak a jelenben, a külső világban. Kedvelik az érzéki örömöket. Ha ön ebbe a típusba tartozik, akkor lassúbb anyagcseréje miatt, általában nagy mennyiségű zsírt raktároz a szervezete, elsősorban deréktájon, fenéken vagy combon.  Szervezete a túlsúly cipelésétől igen erős, ezért célszerű erősportokat választani, ahol hasznára válik testmérete: ideális például a birkózás, a súlyemelés, a rögbi vagy a vízben lebegést igénylő sportok.

Az aszténiás testalkatra hosszú, vékony végtagok, henger alakú törzs, keskeny mellkas és váll a jellemző. Az aszténiások feje kicsi, a hajuk dús, a testszőrzetük gyenge. Az asztémiásnak gyors anyagcseréje miatt, a másik két típushoz képest kevesebb zsír és izom van a testén, nehezen hízik, izmosodik. Bár fogyókúráznia ritkán kell, ahhoz, hogy elkerülje a korai csontritkulást és az izmok leépülését, szüksége van edzésre. Az optimális egészségi állapot biztosításához mindenképpen tornáznia kell. Elsősorban állóképességet igénylő mozgásformát válasszon, de kombinálja erősítő edzéssel, így izomereje növelhető. A sportok közül ideális a röplabda, a kosárlabda, a balett, a hosszútávfutás és a műugrás
Az atlétikus testalkatot hosszú végtagok, széles izmos váll, keskeny csípő, feszes izmok jellemzik. Az idetartozó emberek nyugodtak, ritka náluk az erős indulati megnyilvánulás, ha mégis előfordul leginkább kirobbanó harag formájában mutatkozik meg. Az atletikus testfelépítésű ember, bár hajlamos az izommal azonos mennyiségű zsírt raktározni, a fölöslegtől könnyebben meg is szabadul, mert az izomtömeg nagy aránya gyors anyagcserét biztosít. Könnyen tanul új sportokat, vagy atlétikai képességeket igénylő edzésformát. Számára az olyan edzésforma a legmegfelelőbb, amely különböző intenzitású, változatos mozgásformákat tartalmaz, beleértve a kardioedzést, valamint az erősítő és izomnyújtó edzést. A sportok közül az állóképességet, erőt és rövid, de intenzív erőfeszítést igénylő ágakat űzik legeredményesebben.
Természetesen ritkán születnek csak egy típusba tartozó emberek. Gyakoribb a kevert típus, azonban valamelyik alkat jegyei mindig többségben vannak.