#KORONAVÍRUS

A koronavírus ellenállóbb lehet, mint korábban gondolták

Változás lesz iskolai menzáknál a járvány miatt

Iskolakezdés óvatosan – apaszemmel

A tévénézés is okozója a gyermekkori elhízásnak

2008. 11. 26.
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra.
A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Kutatások bizonyítják, hogy a televíziós reklámok is okozói annak, hogy egyre több a túlsúlyos gyerek. Amerikában most azt vizsgálják, javítana–e a helyzeten, ha betiltanák a gyorséttermek televíziós reklámjait.
Egy kutatócsoport vizsgálta a gyermekkori elhízás arányainak alakulását és azt, hogy egy gyerek hány órányi gyorséttermet népszerűsítő reklámot lát hetente. Kiderült, hogy a gyermekkori elhízás növekedése a reklámoknak is köszönhető. Nemcsak azért, mert a tévénézés eleve hizlal, hisz egy passzív elfoglaltság, hanem azért is, mert a gyerekek könnyebben befolyásolhatóak, és a reklámokból kapott információkat kevésbé képesek megszűrni, nem látják, mi a túlzás, és mi reális bennük.
Korábbi vizsgálatok kimutatták, hogy míg egy amerikai kisgyerekre a hetvenes évek végén évente kb. 20.000 reklám zúdult, a kilencvenes évek végére ez a szám már megduplázódott.

Egy korábban a WHO által végzett kutatás 13 iparilag fejlett országban figyelte, hogy milyen mennyiségű élelmiszerreklám célozza meg a gyerekeket. Kiderült, hogy a gyerekműsorok alatt vetített reklámok több mint fele élelmiszer-hirdetés. És ezeknek több mint fele édességet, cukros reggeli gabonakészítményeket és gyorséttermeket reklámoz, de nagy részt tesznek ki a chipsek és cukros üdítők reklámjai is. A gyerekeknek reklámozott élelmiszerek háromnegyede azok közé tartozik, amelyekből az egészségügyi szakértők szerint a legkevesebbet kellene enniük;

Míg egyes kutatók az egészségtelen ételek televíziós reklámjainak teljes betiltása mellett kardoskodnak, és állítják, hogy ezzel akár 18 százalékkal csökkenhetne a gyermekkori elhízás aránya, addig mások figyelmeztetnek, hogy ha a tévében nem is látnának ilyen reklámokat a gyerekek, az interneten mindenképpen találkoznának ezekkel. A hosszú távú megoldás tehát nem a reklámok betiltása, hanem a gyerekek médiatudatosságra és egészséges életmódra való nevelése lenne.
Túlsúlyosan teherbe esni is nehezebb

Túlsúlyosan teherbe esni is nehezebb

Számos oka van annak, amiért érdemes odafigyelni testsúlyunkra, ám most itt van még egy érv: az elhízott nők petefészkének környezete olyan elváltozásokat szenved, amelyek csökkentik fogamzóképességüket.
Fogyás csodaszerek nélkül

Fogyás csodaszerek nélkül

Fogyókúra, testformálás, csodaszerek. Zúdul ránk a médiából, kattintunk rá a neten, hátha megvan a legújabb és tényleg hatásos csodaszer, amivel a legkisebb erő ráfordítás nélkül is soványak, formásak és feszesek leszünk. Sajnos a csodákra várni kell. Az egyetlen hatásos út, ha kevesebb energia kerül a szervezetbe mint amennyit elégetünk.
A koronavírus ellenállóbb lehet, mint korábban gondolták

A koronavírus ellenállóbb lehet, mint korábban gondolták

A Semmelweis Egyetem kutatóinak a Nemzeti Népegészségügyi Központ, Nemzeti Biztonsági Laboratórium kutatóival együttműködve először sikerült az aktív, fertőzőképes koronavírus szerkezetét megvizsgálni.
Miért félünk használni a defibrillátort?

Miért félünk használni a defibrillátort?

Hirtelen szívleállás esetén a nyilvánosan elérhető defibrillátorokkal a kezünkben van a megoldás, mégis tízből csupán hárman tudják pontosan, mire való ez az életmentő készülék – derül ki az Országos Mentőszolgálat Alapítvány (OMSZA) online felméréséből.