#KORONAVÍRUS

Hazahívják külföldről a szlovák orvosokat

Egyes antiszeptikumok és szájvizek képesek a koronavírus hatástalanítására

Minden uniós tagország egy időben fér majd hozzá az oltóanyaghoz

Nyolc fontos kérdés a zsírégetésről

2012. 08. 31.
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra.
A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Szerző: Szimpatika
Nagyon kevés olyan ember van, aki ne szeretne izmosabb lenni. Van aki azért, mert erősebbnek, más azért, mert vékonyabbnak szeretne látszani. Sokan pedig az egészségükért szabadulnának testük zsírszöveteitől. A kérdés azonban az, hogyan. Éhezéssel, sportolással? Lássuk a leggyakoribb kérdéseket a zsírégetéssel kapcsolatban

Mi a zsírégetés legeredményesebb módja?


A legfontosabb a testmozgás. A legcélravezetőbbek a súlyzóval végzett aerobikgyakorlatok: növelik az izom tömegét (mely a természetes öregedés során folyamatosan csökken).
Persze az étkezésre is figyelni kell. A lényeg, hogy több kalóriát égessen el, mint amennyit elfogyasztott. De ne koplaljon, mivel a szervezet az éhezésre a zsír raktározásával reagál.
A nőknek több a zsírsejtjük, mint a férfiaknak, mivel a gyermek kihordásához energiatartalékra van szükségük.

Le kell-e fogyni ahhoz, hogy valaki rendszeres testedzésbe kezdjen?


Nem! Mindenképpen mozogjon, függetlenül attól, hogy fogyókúrázik, vagy sem. A testmozgás kulcsfontosságú a fogyáshoz és az új testsúly megtartásához egyaránt. A drasztikus fogyókúra, főleg, ha nem fogyaszt megfelelő tápanyagokat és elegendő fehérjét, izomtömeg-veszteséget okoz, és legyengíti egész szervezetét.

 

Honnan tudható, hogy a szervezet zsírt égetett, vagy csak víz távozott el?


A legfontosabb támpont a súlyvesztés gyorsasága. Ha hetente két kilónál többet fogy, biztos lehet benne, hogy az elvesztett súly 60%-a vízből és izomból állt. Ez egyáltalán nem jó, mivel az izomtömeg csökkenése miatt még kövérebbnek látszik, mint egyébként, másrészt lelassul az anyagcseréje, ezért könnyebben visszahízhatja, amit leadott.

 

Melyik hatékonyabb: fél óra futás, vagy súlyemelés?

Az élénk ütemű aerobikgyakorlatok több kalóriát – azaz zsírt - égetnek el. Egy kb. 60 kilós nő 11 kalóriát éget el percenként, ha 12 km/óra sebességgel fut, míg a súlyemelés alatt percenként körülbelül 6 kalóriát veszít.
Az izomgyakorlatoknak azonban van egy különös sajátossága: a zsírégetést a szervezet akkor is folytatja, ha már abbahagyta az edzést. Váltogassa a gyakorlatok intenzitását: a megerőltető gyakorlatokat kövessék könnyebb mozgások. A szervezet a lazább gyakorlatok alatt is ugyanolyan ütemben fogja folytatni a zsírégetést. Mert ha 30 percen át váltogatja az edzés intenzitását, több kalóriát veszít, mintha végig egyforma ütemben edzene.

 

Mennyiben segítenek a mesterséges zsírégetők?


A zsírégetést serkentő szerek többsége sok esetben mellékhatásokkal jár (heves szívverés), de súlyosabb gondok is előfordulhatnak, ha más készítményekkel, gyógyszerekkel együtt fogyasztják.

 

Több zsírt éget el, aki éhgyomorra tornázik?


Nem! Ha üres hassal edz, nem zsírt fog égetni, hanem glukóz-(szénhidrát)-tartalékait meríti le, és a túl gyors fogyókúrához hasonlóan a szervezete a zsír mellett elsősorban vizet és izomtömeget veszít. Futás, edzés előtt egyen legalább egy banánt vagy egy fél sajtos zsömlét.

Teljesen ki kell-e iktatni a zsírt az étrendből?


Nem! Csak az ún. telített zsírsavakat tartalmazó zsírok fogyasztását kell csökkentenie, a vörös húsokat, sajtot, vajat.  A szervezetnek szüksége van zsírra a hormontermeléshez, a vitaminok felszívásához és a sejtek felépítéséhez, a bőr, a körmök és a haj egészségének megőrzéséhez.  Naponta 45–65 gramm zsírt fogyasszon. A zsírfogyasztás a napi kalória 20%-át tegye ki. Tehát napi 2000 kilokalóriából 300-600 legyen zsír. Számoljon a következőképpen: egy gramm zsír egyenlő 9 kilokalóriával, tehát ha egy szelet sajt 10 gramm zsírt tartalmaz, akkor elfogyasztása 90 zsírkalória fogyasztását jelent.

Fogyhat-e valaki csak a hasából, csak a fenekéből?


Sajnos, nem. Az egyetlen módszer, ha a helyi izmokat edzi, hogy azok feszesebbnek, laposabbnak, formásabbnak mutassák a kritikus testrészt.

A gyermekkori elhízás megelőzésének módja

A gyermekkori elhízás megelőzésének módja

A korai elhízás még akkor is sok kockázatot rejt magában a későbbiekre nézve, ha idővel a gyermek képes lesz kordában tartani testsúlyát.
Ez az egyik legnehezebben kezelhető betegség

Ez az egyik legnehezebben kezelhető betegség

A világon 1 milliárd ember túlsúlyos, 475 millió elhízott. Ha ez a folyamat folytatódik, akkor várható, hogy 2030-ra 2 milliárd lesz túlsúlyos és 1 milliárd elhízott a golyóbison. Ugyanakkor 800 millió alultáplált, közte 300 millió gyermek. Az utóbbiból csak Indiában 230 millió az érintett.
Új szervet azonosítottak az emberi testben

Új szervet azonosítottak az emberi testben

A holland rákkutató intézet tudósai új, eddig ismeretlen szervet azonosítottak az emberi testben.
A fruktóz hatása a gyulladásos bélbetegségekre

A fruktóz hatása a gyulladásos bélbetegségekre

A fruktózban gazdag étrend súlyosbítja a gyulladásos bélbetegséget.