Zsírégető táplálkozás az egészséges fogyásért

2014. 03. 21.
Szerző: Szimpatika
Bár a tartós és egészséges fogyás legfontosabb tényezői a megfelelő mennyiségű kalóriabevitel és a rendszeres testmozgás, találhatunk néhány olyan, természetes élelmiszert, melyek felgyorsítják anyagcserénket és ezzel együtt a zsírégetés cseppet sem könnyű folyamatát. Ezeket az (egyébként rendkívül egészséges) élelmiszereket sokszor „negatív kalóriás ételek”-ként emlegetik, mivel kalóriatartalmuk alacsony, rostokban és értékes tápanyagokban gazdagok, emésztésük pedig több kalória elégetését igényli a szervezettől, mint amennyit ők maguk tartalmaznak.

Ha most azt gondolja, hogy egész nap zellert, grépfrútot vagy brokkolit kell ennie, akkor nagyot téved. A tipikusan zsírégető élelmiszerek azok az indiai fűszerek, melyeket az Ájurvéda is előszeretettel alkalmaz a zsírégetés ösztönzésére. Ha tehát gyorsan és egészségesen szeretne fogyni, alkalmazza a következő fűszereket mindennapi ételeihez.

A legjobb zsírégető fűszerek és élelmiszerek

1. Csilipaprika

A csilipaprika fogyasztásával felpörgethetjük anyagcserénket; hatásának maximumát a fogyasztást követő 20 percen belül éri el. Ez a hatás a benne lévő kapszaicinnek köszönhető. A kapszaicin egy természetes, ún. termogenikus vegyület, mely segít az elfogyasztott táplálék hőenergiává alakításban. A másik kedvező hatása, hogy képes csökkenteni az étvágyat, így kevesebb kalóriát viszünk be a nap során.

2. Currylevél

A currylevél az indiai konyha elengedhetetlen hozzávalója (különösen India déli részén). Nemcsak különleges ízt varázsol az ételeknek, hanem olyan értékes vegyületeket is tartalmaz, melyek csökkentik a vér „rossz” (LDL-) koleszterinszintjét és méregtelenítik a szervezetet. Már napi 8-10 currylevél elfogyasztásával részesülhetünk ezekből a kedvező hatásokból.

3. Fokhagyma

A fokhagyma hatásmechanizmusa a csilipaprikáéhoz hasonló. Jóllakottságérzetet ad, fokozza az adrenalintermelést, ezáltal gyorsítja az anyagcserét. A fokhagymát nyersen és főzve egyaránt érdemes fogyasztani, bár nyersen sokkal erőteljesebb a hatása.

4. Mustár

A mustár (mag vagy olaj formájában) segít az ideális testsúly elérésében. A mustár sok B-vitamint, folsavat, niacint, tiamint, riboflavint tartalmaz, és felturbózza az anyagcserét. Kalória- és zsírtartalma nagyon alacsony. Saláták és húsok ízesítéséhez egyaránt kiváló.

7. Kardamom

Jellegzetes ízű fűszer, mely szintén jelentősen gyorsítja az anyagcserét. Az indiai konyha édességek, desszertek elkészítésénél is használja.

8. Kurkuma

A kurkuma az utóbbi évek talán egyik legjobban kutatott fűszernövénye, mely a vizsgálatok alapján számtalan jótékony tulajdonsággal rendelkezik. A benne lévő aktív hatóanyag, a kurkumin segíti a zsírsavak hasítását.

9. Spenót

A spenót zsírégető hatása közismert. Kalóriában nagyon szegény, ugyanakkor sok vitamint, rostot és vasat tartalmaz. Mindenkinek ajánlott lenne naponta 2-3 csésze spenótot elfogyasztania. A spenótot hozzáadhatjuk salátákhoz, fogyaszthatjuk köretként húsok mellé, de akár egészséges zöld turmixot is készíthetünk belőle.


Forrás: www.drtihanyi.hu