A megosztás pszichológiája

2014. 05. 05.
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra.
A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Szerző: Szimpatika
Egyszerű pszichológiai attitűdökre vezette vissza egy kutatás a közösségi média alapját képező megosztást. Alapvetően 6 motivációt sikerült kimutatni. A közösségimédia-kutatások az emberi személyiség- és viselkedésminták elemzésén keresztül egészen pontosan megmutatják, kik azok, akik megosztásaikkal naponta generálják a Facebook, a Linkedin vagy a Pinterest tartalomözönét.

A legmeglepőbb, hogy összesen 6 attitűdöt azonosítottak a kutatók, illetve feltérképezték az ezekhez tartozó szokásokat. Nem lesz nehéz felismerni őket, hiszen a környezetünkben is folyamatosan működnek. A megosztók között persze akadnak számunkra bosszantók, illetve hasznosak is, ami pontosan abból ered, hogy mi magunk is rendelkezünk valamilyen információfogyasztási preferenciával.

A motivációkat egyébként jelentősen befolyásolják az egyes oldalak lehetőségei, a közösségi média aktuális trendjei, a divathullámok.

A legnagyobb megosztók:

1. A Hipszter

Életstílusából fakad a megosztási kényszere. Kreatív, fiatal és népszerű. Nagy közösségi hálójában a Facebook, a Foursquare az alap, de minden olyan újdonság is megtalálható, ami trendi lehet.

2. A Karrierista

Rendszeresen él a szociális média minden eszközével. Legtöbbször önmaga nagyszerűségét kihangsúlyozó posztjai lehetnek nagyon idegesítők is. Ő az, aki szelfit készít fontos emberekkel a háttérben. Hiperaktív megosztó.

3. A Megmentő

Valamilyen, főleg világmegváltó céllal kíván rávilágítani közösségi, szociális, társadalmi problémákra. Hírei rendszeresen ugyanarról szólnak; kutyát ment, szociálisan érzékeny, néha politizál is, de csak szociális okokból. Végletes esetekben ő az, aki az összeesküvés-elméleteivel bombáz.

4. A Hírhozó

Híreket gyűjtöget, információt válogat. Tulajdonképpen szintetizál és tematizál. Legtöbbször ő az, akitől először tudunk meg érdekes és fontos dolgokat. Véleménye legtöbbször a megosztott témákból körvonalazható. Precíz és rendszeres. Szívesen használja a Twittert.

5. A Bumeráng

Elképesztően aktív megosztó, de legtöbbször nem túl kreatív. Általában mások általa érdekesnek vélt tartalmait osztja újra. A legrosszabb vicceket, játékokat és videókat általában rajta keresztül kapjuk meg. Sajnos sokszor tőle jönnek a vírusok, álhírek és egyebek is, amikre legtöbbször semmi szükségünk.

6. A Konnektor

Ő a profi kapcsolatépítő. Mindenkit bejelöl, neki van a legtöbb ismerőse a barátaid között. Hogy használja-e ezeket a kapcsolatokat, az meghatározza a sikerét is. A profi kapcsolatépítő segítőkész, bármikor fordulhatsz hozzá egy kontaktért vagy tanácsért.


Forrás: https://www.digitalhungary.hu/

Nincs pardon!

Nincs pardon!

Mért oly nehéz lelkigyakorlatok a megbocsájtás, s annak elvárt előzménye, az elnézést kérés? Bocs, de ilyenek vagyunk...
A személyiségzavarban szenvedők jellemzői

A személyiségzavarban szenvedők jellemzői

A személyiségzavarok egy részére az jellemző, hogy a környezet számára okoznak elsősorban gondot.
Csak forralás után fogyasztható a csapvíz Siófokon

Csak forralás után fogyasztható a csapvíz Siófokon

Visszavonásig csak forralás után fogyasztható a csapvíz Siófok Kiliti városrészében, mert Pseudomonas aeruginosa baktériumot találtak benne egy vizsgálaton – közölte Dunántúli Regionális Vízmű (DRV) Zrt.
Ellenzik a maszkviselési szabályok lazítását Németországban

Ellenzik a maszkviselési szabályok lazítását Németországban

Ellenzi a szövetségi kormány Németországban azt a több tartományi kormány által mérlegelt intézkedést, hogy a kiskereskedelmi ágazat helyzetének javítására vonják vissza a vásárlókat a boltokban a koronavírus-járvány miatt maszkviselésre kötelező szabályt.