A zsírégetés 10 alapszabálya

2014. 08. 28.
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra.
A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Szerző: Szimpatika
Habár manapság nagyon divatos a grapefruit- vagy a káposztaleves-diéta, amelyek a segítségével gyorsan leadhatod a kilókat, sajnos ez a fajta karcsúsodás nem is tart túl sokáig. Amint visszatérsz a régi étrendedhez, nemhogy visszakúsznak a kilók, de lehet, hogy kétszer annyit fogsz felszedni, mint amennyit leadtál.

1. Hidratálj

Hiszed vagy sem, a víz a leghatékonyabb zsírégető a piacon. Ahhoz, hogy a májunk, amely feldolgozza a zsírt, megfelelően működjön, rengeteg vízre van szükségünk. A kiszáradás lelassítja a zsírégető folyamatokat, valamint izmainkra és ízületeinkre is negatív hatással van. Ahhoz hogy ezt elkerüld, igyál sok folyadékot! Vízszükségletünk függ a testsúlyunktól, az étrendünktől, az aktivitásunktól, sőt a magasságunktól is. Azt, hogy eleget ittál-e a nap folyamán, a vizelet színéből könnyen megállapíthatod: ha világosabb sárgás színe van, akkor elég folyadékot ittál, ha sötétebb árnyalatú, akkor viszont többet kell innod.

2. Ne higyj a villámdiétáknak

Több hátrányuk mellett a legalapvetőbb tápanyagok is hiányoznak ezekből az étrendekből. A legjobb módja a fogyásnak egy hosszabb távon betartott, a szervezet számára alapvetően szükséges anyagok és kalóriamennyiség napi bevitelét figyelembe véve összeállított diétás étrend és mellette a megfelelő mennyiségű és típusú testmozgás, ezáltal a zsírégetés folyamata is felgyorsul, és hosszú távon megőrizhető a karcsú alak.

3. Egyél gyakran

Bár furcsán hangzik, de a gyakori étkezés hozzájárul a karcsúsághoz. Ez persze nem azt jelenti, hogy mindegy, mit eszel. Nem a mennyiség a lényeg, hanem a minőség. Fogyassz összetett szénhidrátokat, sovány fehérjeforrásokat, egészséges zsírokat, amelyeket elosztasz a nap folyamán, elősegítve ezzel a hatékony zsírégetést. Ha még mindig csak napi háromszor étkezel, itt az ideje, hogy változtass!

4. Egyél edzés után

Az edzés utáni étkezés a legfontosabb étkezés, hiszen egy kemény edzés után ez fogja segíteni a regenerációt és az izomnövekedést. Azt, hogy milyen izomzatod lesz, alkati adottságaid mellett az határozza meg, hogy mit ettél a nap folyamán: ha az étrended rossz, akkor hiába eszel meg egy fehérjeszeletet edzés után, semmit nem fog érni.

5. Aludj többet

A megfelelő alvásidő elengedhetetlen a zsírvesztéshez. Azoknak, akik keveset alszanak, lassul az anyagcseréjük, alacsonyabb lesz a tesztoszteronszintjük (ami segíti a zsírégetést – nők esetében kismértékben), és egész nap éhesnek fogják érezni magukat. Ezek a tényezők akadályozni fognak a hatékony zsírégetésben. Aludni fontosabb, mint edzeni!

6. Igyál zöld teát

Amikor épp nekilátnál elkészíteni a reggeli kávéd, inkább cseréld le egy csésze zöld teára. A zöld tea támogatja a zsírégetés folyamatát azáltal, hogy fokozza az anyagcserét, emellett erős antioxidáns is, így segíti a regenerációt egy intenzív edzés után. Amíg a kávé a koffeintartalma miatt kiszárít, addig a zöld tea kiválóan hidratál!

7.  Stresszelj kevesebbet

A túl sok stresszből adódóan hajlamosabbak vagyunk többet enni, több alkoholt fogyasztani, egészségtelenebb életmódot folytatni. Részben a stressz okozza a kortizolszint megnövekedését, ami zsírraktározáshoz vezet. Ha a kortizol nagy mennyiségben van jelen a szervezetedben, akkor fokozatosan elkezdi lebontani az izmaidat, és a testzsírt kezdi elraktározni a szervezet. Próbáld meg azzal oldani a stresszt, hogy beiktatsz néhány olyan tevékenységet az életedbe, amelyek végzése közben ki tudsz kapcsolni – ez lehet fürdés, olvasás, telefonbeszélgetés a barátaiddal, egy kis séta, testmozgás stb. Minél jobban tudod kezelni a stresszhelyzeteket, annál jobban fogod érezni magad, és annál gyorsabban fogod látni magadon a fejlődést.

8. Ásd el a mérleget

Bár az a célod, hogy jobban nézzél ki a nyári ruháidban, bikinidben, a mérleg nem a legjobb eszköz arra, hogy lemérhesd, jó úton haladsz-e. A legtöbb nő számára a mérleg csak egy rossz berögződés. Ne hagyd, hogy az határozza meg, milyen napod lesz, hogy mit mutat a mérleg! Ne feledd: a cél, hogy kevesebb legyen a stressz, nem az, hogy több. Ahelyett, hogy arra koncentrálnál, hogy mit mutat a mérleg, inkább nézd meg magadat a tükörben, próbáld fel a régi ruháidat, figyeld meg, hogy érzed magad bennük. Ha a nyári nadrág sokkal jobban passzol, mint két héttel ezelőtt, az számít eredménynek, függetlenül attól, hogy mit mutat a mérleg.

9. Ingadoztasd a szénhidrátbevitelt

Az alacsony szénhidrátbevitel jó eszköze lehet a hatékony zsírvesztésnek, de hosszú távon, folyamatosan alkalmazva lelassíthatja az anyagcserét, így a folyamat könnyen a visszájára fordulhat. Ha hosszú távon szeretnénk fenntartani ezt az étrendet, érdemes hetente egyszer újratölteni a szénhidrátraktárainkat. Ez összezavarja és újabb munkára ösztönzi a zsírégetésért felelős leptineket, és segít, hogy szellemileg is jobban érezd magad, annak ellenére, hogy egy szigorú diétás étrendet követsz.

10. Maradj következetes

Mindenki szeretné minél hamarabb elérni a hőn áhított alakot, de ezt csak akkor fogjuk elérni, ha reális célt tűzünk ki, és a hozzá vezető úton türelmesek és következetesek maradunk. A megfelelően, személyre szabottan kialakított táplálkozás és a számunkra jó közérzettel megvalósítható edzésterv egyaránt azt a cél szolgálja, hogy a testünk megkapja, amire szüksége van, és ezek hatására beinduljon a zsírvesztés. Ha legalább egy hónapig képes vagy kitartani a terved mellett, akkor az eredmény szemmel látható lesz.

 

Forrás: https://www.trec24.eu/blog

Így segít a fogyásban a pitypangtea

Így segít a fogyásban a pitypangtea

A pitypangtea egy egészséges ital, amely általánosságban jót tesz a szervezetnek, a fogyást pedig több módon is elősegíti.
Aki izmosabb többet éget

Aki izmosabb többet éget

Sokan, akik csak nehezen tudnak lefogyni, viszont annál gyorsabban sikerül pluszkilókat magukra szedni, úgy érzik, mindenért a lassú anyagcsere felelős. Tény, hogy vannak olyan emberek, akik minden nap megehetnek egy nagy tábla csokit, mégsem híznak. Míg mások egyetlen gombóc fagyi miatt is bajba kerülnek. Vajon ezért az anyagcsere a felelős?
Az európai országok járványügyi besorolása

Az európai országok járványügyi besorolása

A koronavírus külföldről történő behurcolásának veszélye miatt a kormány bizonyos országok kapcsán beutazási korlátozásokról döntött. Az Operatív Törzs felhívására, az országos tisztifőorvos határozatban tette közzé a piros, a sárga és a zöld jelzéssel besorolt országok listáját.
Az ENSZ jelentést tett az illegális állatkereskedelemről

Az ENSZ jelentést tett az illegális állatkereskedelemről

Csökken az afrikai elefántagyar és az orrszarvútülök iránti kereslet, és ezeknek a termékeknek a feketepiaca is kisebb lett.