#KORONAVÍRUS

Az Országos Kardiológiai Intézet tájékoztatója a koronavírus kapcsán

Szoftverfejlesztők és fiatal programozók segítik a mentők munkáját

Mivel töltenénk az időt az önkéntes otthoni karantén alatt?

Lenne igény a kozmetikai tájékoztatásra

2015. 10. 23.
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra.
A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A magyar nők többsége szeretné, ha a szépségápolási termékek csomagolásán bővebb és érthetőbb információ lenne a termékek összetételéről.

A magyar nők háromnegyede szokta elolvasni a szépségápolási és kozmetikai termékek összetevőinek listáját, több mint felük pedig szeretne bővebb és érthetőbb tájékoztatással találkozni az egyes termékeken - derül ki a német CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett reprezentatív felmérésből. A hazai piacon is találni már olyan kezdeményezéseket a gyártók oldaláról, amelyek segítik a vásárlók pontosabb eligazodását.

A magyar nők 76 százaléka szokta elolvasni a szépségápolási és kozmetikai termékek (tusfürdők, dezodorok, szappanok, krémek/testápolók) csomagolásán az összetevők listáját - derül ki a 18-59 éves nők körében, 600 fő részvételével végzett reprezentatív kutatás eredményeiből. A 76 százalékból 26 százalék rendszeresen olvassa ezeket, mert érdekli a kozmetikumok összetétele, további 50 százalék pedig esetenként fordít figyelmet az összetevőlistára. Azok közül, akik nem olvassák el (24 százalék) 11 százal& eacute;k azért nem teszi ezt, mert nem érti a latin elnevezéseket és 13 százalék azért, mert nem érdekli ez az információ.

A kutatás azt is vizsgálta, hogy mekkora igény lenne arra, hogy a szépségápolási termékekre bővebb és érthetőbb termékleírást helyezzenek el a gyártók. Az eredmények kimutatták, hogy a magyar nők többsége örülne ennek: a válaszadók 56 százaléka mondta azt, hogy mindenképpen szükség lenne a bővebb és érthetőbb leírásra, 41 százalék válaszolt úgy, hogy nem zavarná a több információ, és pusztán 3 százalék szerint nincs szükség erre.

Azok körében, akik bővebb és érthetőbb termékleírást szeretnének, azt figyelhetjük meg, hogy a kor előrehaladtával egyre nő az igény a részletesebb leírásra is. A magyar 18 és 29 év közötti hölgyek majdnem fele (48 százalék) mindig elolvassa az összetevők listáját, a 30 és 39 év közötti nők kicsivel több, mint fele (52 százaléka) fordít fokozott figyelmet a kozmetikai termékek összetevőire. A 40 és 49 év közötti korosztályból 58 százalék, az 50 és 59 év közötti nőknek pedig 65 százaléka gondolja azt, hogy fontos lenne a termékeken egyszerűbb, ugyanakkor bővebb leírást feltüntetni.