#KORONAVÍRUS

A koronavírus ellenállóbb lehet, mint korábban gondolták

Változás lesz iskolai menzáknál a járvány miatt

Iskolakezdés óvatosan – apaszemmel

Az én kedvenc számaim

2017. 02. 07.
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra.
A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Szerző: Küttel Dávid
Tisztában vagyok a gyermekeim képességeivel, és reálisan látom őket. Egyikük sem kiemelkedően tehetséges egy vagy két konkrét tantárgyból, nincs köztük matekzseni, sem irodalom OKTV első helyezett, sem élsportoló vagy például zongoravirtuóz.
Azt viszont állítom, hogy okos, érdeklődő, a világra nyitott gyermekeim vannak. Szeretnek tanulni, élvezik a tudás megszerzését, tájékozottak a napi politikában, képben vannak az egészséges táplálkozással, imádnak mozogni, motiváltak minden téren. Nyelveket tanulnak, szeretik a zenét, sőt nagyon élvezhető, amikor muzsikálnak. De bizony néha lusták, elfelejtenek házi feladatot csinálni, olyan is megesik, hogy otthon hagynak valamit az iskolai felszerelésből, és bizony mindezekért néha rossz jegyet is szereznek. Gyerekek, kamaszok, emberek, mint mi. A következő félévben két megmérettetés vár ránk családilag, egy gimis és egy egyetemi felvételi, emelt szintű érettségivel. Nem értem, hogy a gimnáziumok jelentős részében miért nincs szóbeli felvételi! Hogy a ménkűben alakul egy iskolában a tanulók összetétele és ezáltal az intézmény szellemisége, ha pusztán pontok alapján, név nélkül veszik fel a gyermekeket. Így arra jutottam, hogy mi évek óta nagyon helyes „oktatási azonosító számokat” etetünk, itatunk, nevelgetünk és iskoláztatunk.

Olyan jó lett volna, ha tudta volna a felvételiztető intézmény, hogy a 15432160231-es nagyon éles észjárású matekból és logikából, érdekli a közgazdaság, kérdezgeti a cégvezetési dolgaimat és elképesztően gitározik. Egy az egyben megtanulta a gitárszólamokat néhány Hendrix, Rolling és jó pár Kimnowak lemezről. A 89165432012-es gyönyörű természetfotókat készít, baromi jól dobol, most elkezdett tanulni brácsázni, ja és elképesztő a humora. A 89-es végződésű pl. lány és már 2 idegen nyelven beszél, amiről van dokumentumunk is, és kiválóan vitatkozik(!), amit azért emelek ki, mert az ő iskolájában legalább van vitaóra! És van egy olyan is, amelyik azonosítója 23-mal kezdődik, ő a macerás, mert kihagy betűket, ha siet, és irtó rondán ír, akár az apja. Az íráshibák miatt vizsgálták is, majd 147-es IQ tesztet írt. Valóban tanulási zavarokkal küzd, de fizikai kísérleteket végez, jobban tudja a csillagászatot, mint a nővére, és országos második kendóból. Na, félre a tréfát! Számomra minden gyermekem több mint egy szám vagy egy osztályzat, és ők tényleg jó tanulók, nem panaszkodom.

Az egyetemi felvételiről még nem tudok nyilatkozni, mert az majd csak tavasszal lesz esedékes. A felvételire jellemző személytelenség engem a felsőoktatásban is elborzaszt. Számomra érthetetlen, de emberek úgy mennek el pedagógusnak, hogy nem látnak gyermeket az első próbatanításig, illetve egyáltalán nem tudják a felvételiztetők, hogy szereti-e a leendő tanár a gyerekeket? Ezt el lehet mondani az egészségügyi szakmákra is és megannyi foglalkozásra, ahol lehet, hogy papíron megvan a felvételihez szükséges tárgyi tudás, de az adott szakmához szükséges kompetenciák – pl. általános műveltség, empátia, kommunikációs készségek, kombináció, logika, stb. – hiányoznak a felvételiző diákból.

Van egy kis szöszink, akinek még van neve: Réka, aki jövőre iskolás, így a rendszerben ő is egy helyes kis számsor lesz átmenetileg.

És hogy mit gondol az iskolai felvételikről Anya, azt itt elolvashatják!
Szülői értekezlet

Szülői értekezlet

Bevallom, elkeseredtünk a kialakult helyzet miatt, de legfőképpen azért, mert sajnáltam Bencét. Sajnáltam, mert semmilyen magyarázatot nem tudtam neki mondani a kialakult helyzetre. A tanár úr lehet, hogy elment máshová dolgozni, élni, lakni vagy bármi, de az igazgatónő tényleg semmit sem mondott 3 héten keresztül! Az osztály és mi szülők pedig nagyon vártunk volna némi tájékoztatást, de lapzártáig erre nem került sor.
Csetel a család

Csetel a család

Ahogy nőnek a gyermekeim, úgy érzem, egyre kevésbé érdeklem őket. Ez nem panasz, hanem egy tény. Jó, azt belátom, hogy Dávid a maga 9 évével, még egy nagyon fontos szereplőnek tart az életében, a hatéves kislányom számára pedig egyenesen nélkülözhetetlen vagyok.
A koronavírus ellenállóbb lehet, mint korábban gondolták

A koronavírus ellenállóbb lehet, mint korábban gondolták

A Semmelweis Egyetem kutatóinak a Nemzeti Népegészségügyi Központ, Nemzeti Biztonsági Laboratórium kutatóival együttműködve először sikerült az aktív, fertőzőképes koronavírus szerkezetét megvizsgálni.
Miért félünk használni a defibrillátort?

Miért félünk használni a defibrillátort?

Hirtelen szívleállás esetén a nyilvánosan elérhető defibrillátorokkal a kezünkben van a megoldás, mégis tízből csupán hárman tudják pontosan, mire való ez az életmentő készülék – derül ki az Országos Mentőszolgálat Alapítvány (OMSZA) online felméréséből.