#KORONAVÍRUS

A koronavírus ellenállóbb lehet, mint korábban gondolták

Változás lesz iskolai menzáknál a járvány miatt

Iskolakezdés óvatosan – apaszemmel

Slow életérzés a hétköznapokon is

2020. 02. 17.
Esténként megpihenve egy jó tea gondoskodhat arról, hogy a napi zavarokon felülkerekedjünk, és úgy pihenhessünk, hogy az valódi élmény legyen. Kövecses Olivér, a kínai teák megszállottja, a Ye Tealeaves teák forgalmazója elmondása szerint ilyenkor már nem javasolt magas koffeintartalmú italokat fogyasztani, de egy kelet-kínai oolong tea – mely teanin-tartalmából fakadóan segíti az ellazulást – tökéletes választás lehet a pihenés eszközeként. Nyugtató hangulatuk miatt az oolong teák kifejezetten jól passzolnak például egy kellemes, olvasós estéhez. Ha azonban valami másra vágyunk, akkor a jázminvirág, citromfű, levendula vagy hibiszkusz teák is olyan pályára állítanak minket esténként, ahol csak a teljes relaxáció lehet a végeredmény.

A tea mellé mit szólnátok egy kis vajas kekszhez? Igazi omlós, mondjuk csokoládés kekszkülönlegesség melasszal, citrom-bazsalikom, lime-matcha, pisztácia-vörösáfonya vagy narancs-kakaó keksz? Ha nem vagyunk konyhatündérek, akkor a petramondta vagy mentes verzióban a majomkenyér magyar márkák termékeivel nassolhatunk minőségi módon, ha pedig magunk készítenénk valami édeset, a legegyszerűbb, legklasszikusabb kekszhez nem kell más, csak liszt, porcukor, tojás, só, vaj – és innentől a kreativitásunkra van bízva, hogy milyen ízvilágot szeretnénk elérni. A vajas kekszcsodák igen kalóriadús finomságok és nem tartoznak az egészséges mintaétrendbe, de ki tud ellenállni ilyenkor egy-egy darabnak?

Ha mindenképpen egészséges nassolnivalót szeretnénk, a ropogós granola, vagy a fűszeres csicseriborsó kiváló választás, hiszen házilag is könnyedén elkészíthetők. A hozzávalók különféle gabonák, aszalt gyümölcsök, olajos magvak – és persze csokidarabokkal is dúsíthatjuk őket, ha van hozzá kedvünk. Az egyik fő eleme a zabpehely lehet, amit például dióolajon serpenyőben óvatosan összesüthetünk a többi gabonával, majd hozzáadhatjuk a külön ropogósra pirított magvakat, melyeket meglocsolhatunk egy kevés mézzel is. Összekeverés után, ha kihűlt a massza, akkor beletehetjük a kedvenc gyümölcsaszalványainkat is, de kevés, magas kakaótartalmú csokidarabokkal is csábítóvá tehetjük a granolát. Ha valami sósat szeretnénk, néhány perc alatt süssünk ropogósra egy konzerv csicseriborsót, melyet sütés előtt ízlés szerint cayenne borssal, római köménnyel vagy például indiai fűszerkeverékkel tehetünk izgalmasabbá!

Ahhoz, hogy a – hétköznapinak indult – esténket igazán különlegessé tegyük, a napi sokórás mesterséges fényt érdemes gyertyafényre felcserélnünk. A szójagyertya tökéletes választás lehet ehhez, ha tehetjük, válasszunk hazai márkák termékei közül, például a GreenWay Candle vagy az andyourstories gyönyörű darabjai emelhetik az este fényét. A gyertyaláng a látványa mellett isteni illatával segíti az ellazulást és a kikapcsolódást.

Végül: a telefonunk vagy a számítógép helyett válasszuk az olvasgatást, a zenehallgatást, esetleg rajzoljunk, színezzünk, írjunk naplót vagy csak beszélgessünk a szeretteinknél, így a testünk és a lelkünk is felkészülhet a pihentető alvásra!

 

Forrás: Marie Claire

A minőségi alvás 6 titka

A minőségi alvás 6 titka

Az álmatlanság sokakat érintő probléma, de néhány trükkel sokat tehetünk a pihentető alvásért.
Mikor milyen mézet válasszunk?

Mikor milyen mézet válasszunk?

Sokan vagyunk, akiknek a méz így télen több üveggel is beköltözik otthonába melengető tea ízesítőjeként, az ünnepi hangulat részeként vagy éppen immunrendszerünk erősítésére.
A koronavírus ellenállóbb lehet, mint korábban gondolták

A koronavírus ellenállóbb lehet, mint korábban gondolták

A Semmelweis Egyetem kutatóinak a Nemzeti Népegészségügyi Központ, Nemzeti Biztonsági Laboratórium kutatóival együttműködve először sikerült az aktív, fertőzőképes koronavírus szerkezetét megvizsgálni.
Miért félünk használni a defibrillátort?

Miért félünk használni a defibrillátort?

Hirtelen szívleállás esetén a nyilvánosan elérhető defibrillátorokkal a kezünkben van a megoldás, mégis tízből csupán hárman tudják pontosan, mire való ez az életmentő készülék – derül ki az Országos Mentőszolgálat Alapítvány (OMSZA) online felméréséből.