#KORONAVÍRUS

Megváltozott a várandósgondozás a pandémia miatt

Ingyenes a parkolóházak éjszakai használata

A vásárlási idősáv bevezetését javasolja az Idősek Tanácsa

Jótanácsok az otthonlétre

2020. 03. 25.
A Telegraph China magazin csapata megosztotta saját tapasztalatait az olvasókkal, hogy milyen tevékenységekkel és új készségek elsajátításával érdemes elfoglalnunk magunkat az otthoni karantén ideje alatt.

A koronavírus-járvány milliók életét borította fel az egész világon. Utánajártunk, hogyan birkóztak meg a helyzettel a járvány sújtotta országokban élők. A Telegraph magazin kínai változatának csapata is megosztotta saját tapasztalatait, hogyan lehet túlélni az otthoni karantén időszakát.

Legyél tájékozott!

Kövesd a híreket, de ne vidd túlzásba. Fontos, hogy lépést tartsunk a világ eseményeivel, mivel nagyon gyorsan változik a helyzet, de nem szabad figyelmen kívül hagyni, mennyi hamis információ terjed az interneten. Ezek értelmetlen pánikot keltenek, ezért mindig bölcsen válogasd meg, honnan informálódsz, és csak hiteles hírforrásokban bízz meg.

Tölts több időt a családoddal!

Használd ki a lehetőséget, hogy minőségi időt tölthetsz a családoddal. Itt a megfelelő alkalom arra, hogy jobban megismerd, mit tanulnak a gyermekeid az iskolában, és ha abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy otthonról végezheted a munkád, mutasd meg nekik, te mivel foglalkozol. Az, hogy megismerik egymás szakmai életét és nehézségeit, még akár a házaspárok életében is pozitív változást idézhet elő.
Nincs szükséged semmilyen eszközre ahhoz, hogy jól érezzétek magatokat együtt: vegyétek elő a karácsonyra kapott társasjátékot, vagy próbáld ki végre azt a tortareceptet, amit már régóta tervezel.

Ha egyedül vagy, hívd fel barátaidat és családtagjaidat egy kis csevegésre!

Az otthoni karantén alatt érdemes lehet fontolóra venned, hogy letölts a gépedre néhány alkalmazást, amelyekkel videókonferenciákon vehetsz részt - ez akár az otthoni munkavégzést is megkönnyítheti. Ha magányosnak érzed magad, egyszerűen hívd fel a szeretteidet. A depresszió leküzdésében nagy segítséget jelenthet, ha megosztod az érzéseidet azokkal, akikben igazán megbízol. Soha nem vagy egyedül, ezt ne felejtsd el!

Mielőtt raktározol, nézd át a kamrádat!

Mielőtt még több élelmiszert vásárolnál, készíts egy listát arról, mit találsz az éléskamrádban. Kerüld el a pánikvásárlást, nem az a megoldás, ha üresen hagyod a boltok polcait, hiszen ezzel csak továbbgyűrűzik a pánikreakció. Az élelmiszer és háztartási tisztítószerek nyilvánvalóan szükségesek, de a romlandó áruk felhalmozása felesleges pazarláshoz vezet, a ritkán használt termékek pedig sokáig foglalják majd a helyet a karanténidőszak után is.

Vezess naplót a karantén alatt!

Akár papíron, akár online érdemes leírnod, mivel telnek a napjaid. Csatlakozhatsz olyan közösségekhez is a weben, akik bemutatják egymásnak, hogyan élik meg az otthoni karantént, ezzel is segítve egymást. Ez egyrészt kellemes időtöltés, másrészt kiváló módja annak, hogy rögzítsd az emlékeket - mert azt nem felejthetjük el, hogy történelmi pillanatokat élünk. Bárhogyan jegyzed is fel az emlékeid, a lényeg az, hogy ebben is légy kreatív!

Tartsd meg a napi ritmust!

Könnyen elvesztheted az időérzékelésed, ha eltűnnek a napi rutinfeladatok az életedből, és a lakásba vagy zárva. A megszokott életritmusod fenntartása segít az otthoni munkavégzésben is, ezáltal pedig a testi és szellemi egészség megőrzése is könnyebb feladat lesz.

Próbálj ki valami újat!

Olvasd el azt a vastag könyvet a polcról, amit már régóta tervezel, csinálj rendet a szerkényedben, nézz meg egy többrészes dokumentumfilmet, készíts el néhány receptet, vagy egyszerűen vedd elő a régi kirakóst.

Tornázz!

Ez hozzájárulhat az immunrendszer erősítéséhez, és kellemesen lefáraszthat a nap végére. Kezdésnek elég lesz egy kényelmes polifóm és egy kis hely a nappaliban. Az is szórakoztató lehet, ha online oktatókon keresztül elkezdesz új táncokat vagy jógát tanulni, vagy sétálsz egyet a kertben. Bármire is essen a választásod, mindenképp jobb megoldás, mint a fél napodat a kanapén ülve tölteni.

Figyelj a higiéniára!

A karanténszabályok bármikor megváltozhatnak, de ha most van lehetőséged a szabadban tartózkodni, vagy élelmiszert vásárolni, nagyon fontos, hogy hazaérkezve soha ne mulaszd el az alapos kézmosást. A különböző fertőtlenítőkendőkkal ne felejtsd el áttörölni a telefont, a pénztárcádat, a kulcsokat és a gyakran megérintett dolgokat, például a kapcsolókat és a kilincseket, amelyeken megtelepedhetnek a vírusok. Ha az utcán tartózkodsz, soha ne érintsd meg az arcod, lehetőség szerint vigyél magaddal kézfertőtlenítőt, és köhögés vagy tüsszentés közben takard el az arcod a könyökhajlatoddal, hogy megakadályozd a kezed beszennyeződését.

Aggódni normális, de a pánikot tartsd távol!

Amikor ilyen ismeretlen helyzetbe kerül az ember, vagy beteg lesz egy hozzátartozója, az érzelmek széles skálán mozoghatnak. Ez teljesen normális, ám most az a legfontosabb, hogy vigyázz magadra, ne ess kétségbe, őrizd meg a józanságod, és ne felejtsd el, hogy ez az időszak is véget fog érni!

Forrás: Telegraph.co.uk

Kríziskezelés a mindennapokban

Kríziskezelés a mindennapokban

Szellemileg is megterhelő időszakot élünk át, és előbb-utóbb a megszokottnál többen igényelhetik szakemberek segítségét hirtelen kialakuló szorongásaik miatt. Szécsi Judit pszichológussal a krízistanácsadásról és a lehetséges megoldásokról beszélgettünk.
Te mit köszönhetsz a karanténnak?

Te mit köszönhetsz a karanténnak?

A koronavírus szörnyű dolog, a bezártságnak azonban előnyei is vannak, amit egyre többen fedeznek fel.
Nem a bajusz teszi

Nem a bajusz teszi

Novemberben sok férfi növeszt bajuszt és szakállat, hogy csatlakozzon a Movember kihíváshoz, ami a férfiak egészségének megőrzésére hívja fel a figyelmet. De nem a bajusz teszi a férfit...
Borkóstolgatók a pincében

Borkóstolgatók a pincében

Az ősz nem ősz egy igazi szüreti mulatság, és a borkóstolgatás nélkül.