#KORONAVÍRUS

A koronavírus ellenállóbb lehet, mint korábban gondolták

Változás lesz iskolai menzáknál a járvány miatt

Iskolakezdés óvatosan – apaszemmel

Sportoljon okosan – otthon is!

2020. 04. 15.
Szerző: IoT Zóna
Ha hiányzik a kardiogépek beépített számlálója vagy a személyi edző utasítása, egy fitneszkarkötővel vagy okosórával felidézhető az edzőtermi környezet. Viselhető eszközökkel otthoni sportolás esetén is nyilvántarthatjuk az elégetett kalóriák számát, és követhetjük a virtuális edző ajánlásait.

A motiváció megtartása a rendszeres mozgás egyik kulcsa. Egy közelmúltban végzett kutatás  szerint az európaiak 41 százaléka rendelkezik okosórával vagy sportkarkötővel, közülük pedig további 43 százalék használja az eszközt mindennapos sportoláshoz. Így az edzés alatt mért adatok állandóan követhetőek és összevethetőek, ami motiválhat a rendszeres sportolás fenntartásában. Láthatjuk, hogy hány kalóriát égettünk el, vagy hogyan aludtunk egy sportolással töltött nap után, ez pedig erősítheti elkötelezettségünk a folytatásra.

Pulzusméréssel hatékonyabb

Ha nyugalmi állapotban és különböző gyakorlatok alatt is mérjük pulzusunkat, pontosabb képet kaphatunk szervezetünkről. Mindemellett követhetjük, hogy a pulzusszám alapján meghatározott öt zónában – extrém, anaerob, aerobic, zsírégető, bemelegítő/levezető – mennyi időt töltünk, és ezen fázisokban végzett mozgásformák milyen hatással vannak ránk.

A véroxigénszint mérésével megkaphatjuk, hogy aktív mozgás közben szervezetünk mennyi oxigént tud hasznosítani. Ez a mutató segíthet megítélni edzettségünket, és hozzájárulhat az edzések hosszú távú fejlesztéséhez.

Minden elégetett kalória számít

Sokszor nehéz megítélni, hogy mennyi kalóriát égetünk el egy nap alatt, hiszen ezt nemcsak sportolás alatt tesszük, hanem például takarítás közben is. A viselhető eszközökkel napról-napra tudjuk követni teljesítményünket, amit a kapcsolódó alkalmazáson keresztül naplózhatunk és visszanézhetünk.

A fitnesz-trackeren és alkalmazásokon keresztül számos előre összeállított edzésterv közül lehet választani, akár HIIT (magas intenzitású intervallum edzés), akár alacsony intenzitású edzést keresünk. Így akár otthonunkban is kipróbálhatunk új mozgásformákat, és kedvünk szerint váltogathatjuk ezeket.

Segítség a jobb alvásban

A megfelelő mennyiségű és minőségű alvás elengedhetetlen az egészséges életmód fenntartásához. Az alvás hozzájárulhat a jobb közérzethez, miközben regenerálódnak az izmok, és pihen a szervezet. Az éjszakák monitorozása ezért ugyanolyan fontos lehet, mint az edzéseké. Az okoskarkötővel mérhető a különböző alvási fázisokban töltött idő hossza is, és további tippeket is kaphatunk a jobb alvásért.

Az európai felhasználók 63 százaléka tartja úgy, hogy az alvás nyomon követése számukra szükséges funkció egy viselhető okoseszközben, egyharmaduk pedig kifejezetten általános jóllétük, közérzetük javítására vásárol ilyen eszközt.

Forrás: IoTZóna

Mozgásösztönző program indult

Mozgásösztönző program indult

A mozgalom célja, hogy öt év alatt 500 ezer, eddig mozgásszegény életmódot folytató ember számára váljon életformává a heti rendszerességű testmozgás.
Teljes élet szívinfarktus után

Teljes élet szívinfarktus után

A szívinfarktuson átesettek közül sokan úgy érzik, az esemény után már csak „lassan, öregesen” élhetnek. Holott a rehabilitációba beillesztett életmód program minden téren életfontosságú hatással bír.
A koronavírus ellenállóbb lehet, mint korábban gondolták

A koronavírus ellenállóbb lehet, mint korábban gondolták

A Semmelweis Egyetem kutatóinak a Nemzeti Népegészségügyi Központ, Nemzeti Biztonsági Laboratórium kutatóival együttműködve először sikerült az aktív, fertőzőképes koronavírus szerkezetét megvizsgálni.
Miért félünk használni a defibrillátort?

Miért félünk használni a defibrillátort?

Hirtelen szívleállás esetén a nyilvánosan elérhető defibrillátorokkal a kezünkben van a megoldás, mégis tízből csupán hárman tudják pontosan, mire való ez az életmentő készülék – derül ki az Országos Mentőszolgálat Alapítvány (OMSZA) online felméréséből.