Nagyik két keréken

2020. 06. 03.
Szerző: Szimpatika
A kellemes időben előkerülnek a kerékpárok. Vidéken nem szokatlan, hogy idősebbek, nagyszülők kerékpároznak, de nagyobb városokban ez ritkaság számba megy. Pedig unokáink is boldogok lesznek, ha együtt kerekezhetünk felfedező utakra.

Az egyik legösszetettebb, és szinte minden izmot megmozgató testmozgás a kerékpározás, hiszen az egyensúlyérzékünkre éppúgy szükség van hozzá, mint az izomzatunkra. Emellett az egyik legnépszerűbb, mindenki által végezhető szabadtéri sport. A friss levegőn végzett rendszeres testmozgás valóságos csodaszer a borús lelkiállapot orvoslásában, a pszichés zavarok alapterápiájához tartozik, és pozitívan hat lelkivilágunkra.

A mozgás előidézte intenzívebb oxigénellátás minden sejtet és szövetet érint, javítja az agy, az idegrendszer és a hormontermelő mirigyek működését; fokozza az idegrendszer hírvivő anyagainak termelődését, az izmok pedig rengeteg salakanyagot és méreganyagot égetnek el. Az izmok megdolgozása, a testrészek megmozgatása élénkíti a vérkeringést.

A tartós erőkifejtés növeli az edzettséget, s előnyösen terhelhetővé teszi a szívet, a tüdőt. A kerékpározás közben dolgoznak a hátizmok is, amelyek segítenek jó tartást adni a gerincnek. Nagyon fontos a kormány és nyereg magasságának helyes beállítása.

Rendszeres kerékpározással óránként 250-300 kalóriát égethetünk el, ez segít az ideális testsúly megtartásában. Ahhoz, hogy a testedzéssel a kívánt hatást érjük el, fontos a rendszeresség, illetve az, hogy ne erőltessük túl magunkat.

Idősebb korunkra általában mindenünk megvan, igényeink is kisebbek, a családnak fejtörést okoz, hogy mivel is lepjenek meg bennünket ünnepeink alkalmával. Ha még nem rendelkezünk jó biciklivel, kérjünk azt ajándékba. Ahhoz, hogy sok örömünk legyen benne, érdemes körültekintően, szakboltból választani, ahol kicsit drágábban juthatunk kerékpárhoz, de mindezért minőséget és garanciát kapunk. Ha lehet, válasszunk könnyű vázasat, mert ezt könnyebben visszük fel lépcsőn, és könnyebben tesszük fel az autó csomagtartójára is, ha nyaraláskor, vagy kiránduláskor magunkkal visszük.



Kapható olyan kerékpártartó is, amit nem az autó tetejére, hanem a hátuljára kell szerelni, erre sokkal könnyebb felrakni a biciklinket. Fontos, hogy a kerékpárt – ugyanúgy, mint az autót – időszakonként szervizeltetni kell. Például ilyenkor tavasz táján, amikor először vesszük elő, és indulunk rövidebb kirándulásokra.

Ne feledkezzünk meg a megfelelő védőfelszerelésről sem, és vegyük fel a bukósisakot, mert életet menthet!

Jó kerékpározást, jó időt, jó egészséget!

Mozgásösztönző program indult

Mozgásösztönző program indult

A mozgalom célja, hogy öt év alatt 500 ezer, eddig mozgásszegény életmódot folytató ember számára váljon életformává a heti rendszerességű testmozgás.
Sportoljon okosan – otthon is!

Sportoljon okosan – otthon is!

Ha hiányzik a kardiogépek beépített számlálója vagy a személyi edző utasítása, egy fitneszkarkötővel vagy okosórával felidézhető az edzőtermi környezet.
Jazz+Az lányok újratöltve

Jazz+Az lányok újratöltve

Májusi magazinunk címlapinterjúját a Jazz+Az három énekesnőjével, Behumi Dórival, Váczi Eszterrel és Kozma Orsival készítettük volna el, de a járványhelyzet miatt a lap nem jelenhetett meg. Az énekesnőkkel már a korlátozások feloldása után beszélgettünk karrierről, családról, és arról, hogy mit gondolnak az anyaságról.
Nem oldják meg az óceánok szennyezettségét a víztisztító technológiák

Nem oldják meg az óceánok szennyezettségét a víztisztító technológiák

A hulladékot a víz felszínéről összegyűjtő tisztító technológiák nem jelentenek megoldást az óceánok műanyag-szennyezettségére.