A fürdőzés jótékony hatással lehet az idősekre

2020. 07. 07.
Szerző: Szimpatika
A nyugdíjas korhoz közeledve az ember egyre inkább érzi szervezete elhasználódását. Hol itt, hol ott fáj valami. Ha egy kis súly felesleggel is rendelkezünk, bizony nehezünkre esik a sportolás. Pedig a rendszeres testmozgással megőrizhetjük „fiatalságunkat”, különösen ha vízben végezzük.

A futás, a torna csak nagy körültekintéssel és hozzáértéssel végezhető, mert sokszor többet ártunk egy-egy rossz mozdulattal, vagy helytelenül felmért fizikai állapotunkkal. Természetesen, aki évek óta rendszeresen sportol, arra nem vonatkoznak ezek az intelmek.

Akik a tavasz közeledtével hírtelen szükségét érzik egy kis testmozgásnak, számtalan lehetőség közül választhatnak. Az úszás az egyik legjobb sport azoknak, akik nincsenek állandó edzésben. A vízben való mozgás nem terheli meg az izületeket, ugyanakkor testünk teljes izomzatát átmozgatja.
Osszuk több szakaszra az úszást. Kezdjük kicsit gyorsabb tempóval, hogy hamarabb átmelegedjünk a hideg vízben, majd következzen egy kis lazítás. Ezt úgy is hívhatnánk, hogy csúsztatott úszás, minden tempó után feküdjünk a víz felszínén jól kinyújtózva egészen addig, amíg érezzük, hogy siklik a testünk. Arcunkat lehetőleg tegyük a vízbe, használjunk úszószemüveget. Rendkívül pihentető, „jóga úszásnak” is hívják, szinte érezhetően nyúlik az ember gerince úgy, hogy az izületek és csigolyák nincsenek terhelve.

Ha kevesen vannak a medencében, egy kis vízi tornát is beiktathatunk. Háttal a medence falának, a korlátba kapaszkodva különböző lábemeléseket, derék csavarásokat végezhetünk, olyanokat, amire szárazföldön testünk súlya miatt soha sem lennénk képesek. Ezután ismét következhet a tempós gyors úszás. Sokan el sem hiszik, hogy a tempót lehet izzadásig fokozni a vízben is. A kb. 1 órás úszást egy-két lassabb levezető hosszal zárjuk. Ahol van mód szaunázásra, vagy egy élménymedence hátat, derekat dögönyöző vízsugarának élvezetére, feltétlenül éljünk vele. Ezt a programot ismételjük meg rendszeresen, legalább 1-2 alkalommal hetente. Garantáltan fantasztikusan, kicsit fáradtnak, ugyanakkor könnyűnek fogjuk érezni magunkat, testünk és lelkünk pedig felfrissül.

Nagyik két keréken

Nagyik két keréken

Vidéken nem szokatlan, hogy a nagyszülők kerékpároznak, de nagyobb városokban ez ritkaság számba megy. Pedig unokáink is boldogok lesznek, ha együtt kerekezhetünk felfedező utakra.
Színes tapaszok a fájdalom ellen

Színes tapaszok a fájdalom ellen

Manapság nem csak sportolókon, de az „utca emberén” is megjelentek a színes kineziológiai tapaszok, amelyek körül még a mai napig számos tévhit kering, és sokan helytelenül használják őket.
Jazz+Az lányok újratöltve

Jazz+Az lányok újratöltve

Májusi magazinunk címlapinterjúját a Jazz+Az három énekesnőjével, Behumi Dórival, Váczi Eszterrel és Kozma Orsival készítettük volna el, de a járványhelyzet miatt a lap nem jelenhetett meg. Az énekesnőkkel már a korlátozások feloldása után beszélgettünk karrierről, családról, és arról, hogy mit gondolnak az anyaságról.
Nem oldják meg az óceánok szennyezettségét a víztisztító technológiák

Nem oldják meg az óceánok szennyezettségét a víztisztító technológiák

A hulladékot a víz felszínéről összegyűjtő tisztító technológiák nem jelentenek megoldást az óceánok műanyag-szennyezettségére.