A fürdőzés jótékony hatással lehet az idősekre

2020. 07. 07.
Szerző: Szimpatika
A nyugdíjas korhoz közeledve az ember egyre inkább érzi szervezete elhasználódását. Hol itt, hol ott fáj valami. Ha egy kis súly felesleggel is rendelkezünk, bizony nehezünkre esik a sportolás. Pedig a rendszeres testmozgással megőrizhetjük „fiatalságunkat”, különösen ha vízben végezzük.

A futás, a torna csak nagy körültekintéssel és hozzáértéssel végezhető, mert sokszor többet ártunk egy-egy rossz mozdulattal, vagy helytelenül felmért fizikai állapotunkkal. Természetesen, aki évek óta rendszeresen sportol, arra nem vonatkoznak ezek az intelmek.

Akik a tavasz közeledtével hírtelen szükségét érzik egy kis testmozgásnak, számtalan lehetőség közül választhatnak. Az úszás az egyik legjobb sport azoknak, akik nincsenek állandó edzésben. A vízben való mozgás nem terheli meg az izületeket, ugyanakkor testünk teljes izomzatát átmozgatja.
Osszuk több szakaszra az úszást. Kezdjük kicsit gyorsabb tempóval, hogy hamarabb átmelegedjünk a hideg vízben, majd következzen egy kis lazítás. Ezt úgy is hívhatnánk, hogy csúsztatott úszás, minden tempó után feküdjünk a víz felszínén jól kinyújtózva egészen addig, amíg érezzük, hogy siklik a testünk. Arcunkat lehetőleg tegyük a vízbe, használjunk úszószemüveget. Rendkívül pihentető, „jóga úszásnak” is hívják, szinte érezhetően nyúlik az ember gerince úgy, hogy az izületek és csigolyák nincsenek terhelve.

Ha kevesen vannak a medencében, egy kis vízi tornát is beiktathatunk. Háttal a medence falának, a korlátba kapaszkodva különböző lábemeléseket, derék csavarásokat végezhetünk, olyanokat, amire szárazföldön testünk súlya miatt soha sem lennénk képesek. Ezután ismét következhet a tempós gyors úszás. Sokan el sem hiszik, hogy a tempót lehet izzadásig fokozni a vízben is. A kb. 1 órás úszást egy-két lassabb levezető hosszal zárjuk. Ahol van mód szaunázásra, vagy egy élménymedence hátat, derekat dögönyöző vízsugarának élvezetére, feltétlenül éljünk vele. Ezt a programot ismételjük meg rendszeresen, legalább 1-2 alkalommal hetente. Garantáltan fantasztikusan, kicsit fáradtnak, ugyanakkor könnyűnek fogjuk érezni magunkat, testünk és lelkünk pedig felfrissül.

A testmozgás segíti a fertőzés utáni felépülést

A testmozgás segíti a fertőzés utáni felépülést

Jelentős javulást tapasztaltak testmozgásukban, légzésükben, erőnlétükben és kognitív képességeikben azok a hosszan tartó Covid-19 tünetekben szenvedők, aki részt vettek egy hat hétig tartó rehabilitációs programban.
Miért ficamodik ki a boka?

Miért ficamodik ki a boka?

A bokasérülés gyakori és fájdalmas baleset, amely bárkivel, bárhol megtörténhet. Leginkább csúszós utakon fordul elő, bár gyakran egy rosszul vett lépcső is sérülést okozhat.
A legfinomabb vasforrásunk

A legfinomabb vasforrásunk

A bazsalikom az egyik legkedveltebb fűszer, amely rengeteg jótékony hatású vegyi elemet tartalmaz. A „zöldségek királyaként” is emlegetik, sok ázsiai országban pedig szent növénynek számít.
Mégis hasznosak a poloskák?

Mégis hasznosak a poloskák?

Kicsik, idegesítőek és büdösek a mindenki által ismert poloskák, amelyek időről-időre nemcsak az otthonainkban képesek felbukkanni, hanem gyakran a legkülönbözőbb tevékenységeinkben is kellemetlenséget okoznak számunkra.