#KORONAVÍRUS

Megváltozott a várandósgondozás a pandémia miatt

Ingyenes a parkolóházak éjszakai használata

A vásárlási idősáv bevezetését javasolja az Idősek Tanácsa

Cukkini a konyhában

2020. 09. 01.
Szerző: Szimpatika
A cukkini a kabakos növények közé tartozik, egy tökféle, amely olyan „rokonokkal” rendelkezik, mint a sütőtök, spárgatök, patisszon, uborka és a sárgadinnye. A konyhában is könnyű vele dolgozni, mivel nem kell meghámozni, a héja ehető, nem kemény, sőt, a virága is fogyasztható, bár ez itthon még különlegességnek számít.

A cukkini magas ásványianyag-tartalmú növény, könnyen emészthető, alacsony kalóriatartalmú, és alacsony a szénhidráttartalma is, így cukorbetegek is bátran fogyaszthatják. A szív- és érrendszeri betegségekkel élők diétájába is beilleszthető, teljesen koleszterinmentes, akár nyersen is fogyasztható. További előnye, hogy C-vitaminban, mangánban, B-vitaminban is gazdag.

A C-vitamin a normál kollagénképződéshez, a mangán pedig a normál kötőszövet képződéshez járul hozzá, ezért rendszeres fogyasztása a bőrnek is jót tesz. Találunk benne B1-, B6- és B2-vitaminokat, valamint káliumot, foszfort, magnéziumot, kalciumot és cinket. A-vitamin tartalma sem elhanyagolható, mely a szem egészségét és az immunrendszert támogatja.

Luteinben és zeaxantinban gazdag, ami segít megakadályozni az öregkori makuladegeneráció és a szürkehályog kialakulását.

Alacsony a kalóriatartalma, mivel kevés benne a zsír, így a fogyókúrázók is fogyaszthatják.

Egyes kutatások szerint a rendszeresen cukkinit fogyasztó férfiaknál segít megelőzni a jóindulatú prosztatamegnagyobbodást, ezért érdemes beiktatni az otthoni étrendbe, és a vércukorszintre is jótékony hatást gyakorol.

A cukkiniből készíthetünk főzeléket, levest, salátát, sült-zöldséges egytálat, lecsót, tölteléket, kiránthatjuk, de legegészségesebb és legfinomabb felhasználási módja a grillezés, ami a kerti partik legnagyobb slágere lehet.

CUKKINIS LECSÓ

Hozzávalók:

• 2 fej hagyma

• 1 kg cukkini

• 50 dkg paradicsom

• 3 evőkanál olívaolaj

• 3-4 gerezd fokhagyma

• kevés bors

• só

• fűszerpaprika

• oregánó

• bazsalikom

ELKÉSZÍTÉS

A hagymát finomra vágjuk, és az olajban megdinszteljük.

A cukkinit kis kockákra aprítjuk, és erős tűzön, hagymán pirítjuk pár percig. Megsózzuk, ízlés szerint fűszerezzük. Lefedjük, a tüzet mérsékelve félpuhára pároljuk. Utána kerül bele a meghámozott, felkockázott paradicsom, amivel készre főzzük.

Megjegyzés: Ha valaki nem diétázik, kevés füstölt sajttal fűszerezheti a végén, amit ráolvaszt a kész étel tetejére.

Energetizáló reggeli italok

Energetizáló reggeli italok

A gyümölcsökben és zöldségekben szinte minden megtalálható, ami az egészséghez kell, készítsünk ínycsiklandó energiaitalokat belőlük!
Egészséges finomság a szív védelmében

Egészséges finomság a szív védelmében

A szív és érrendszeri betegségek több áldozatot szednek Magyarországon, mint valamennyi más betegség, baleset és más halálok együttesen. Azonban jelentős részük megelőzhető, elsősorban az egészségesebb életmóddal.
Borkóstolgatók a pincében

Borkóstolgatók a pincében

Az ősz nem ősz egy igazi szüreti mulatság, és a borkóstolgatás nélkül.
A hiperbár oxigénterápia visszafordíthatja az öregedést

A hiperbár oxigénterápia visszafordíthatja az öregedést

A hiperbár oxigénterápia egészséges idősödő felnőtteknél megállíthatja a vérsejtek öregedését, és megfordíthatja az öregedés folyamatát.