A Covid-járvány és a szezonális influenza összehasonlítása

Előállították az első vérplazma-alapú vakcinát

Csupán a fertőzöttek ötöde marad tünetmentes

Újabb tollas dinoszaurusz kövületére bukkantak

2020. 09. 15.
Címkék: Aktuális  Állatok  Kutatás
Egy korábban ismeretlen tollas dinoszaurusz megkövesedett maradványait tárták fel Kínában. A kis termetű húsevő a Jeholornithiformes csoport képviselői közé tartozott.

A Kompsornis longicaudus közel teljesen hiánytalan csontváza a Csiufotang-formációhoz tartozó kőzetrétegekben maradt fenn az utókor számára. A mai madarakhoz eléggé közel álló ragadozó kezdetlegesnek vélt és modernnek tartott bélyegeket egyaránt magán viselt – bár még mindig hosszú farokkal rendelkezett, a paleontológusok úgy gondolják (többek között a fejlett szegycsont felépítésére hivatkozva), hogy az állat valószínűleg kiválóan repülhetett. A becslések alapján ez a példány ötéves korában pusztulhatott el.

Mint azt a tudósok elárulták, a Kompsornis az úgynevezett Jehol-bióta egykori életközösségének újabb tagja: a kora kréta idején uralkodó környezetről a Liaoning, illetve Hopej tartományokban talált kövületek mellett a Belső-Mongóliából előkerült fosszíliák is árulkodnak. A gazdag leletanyag tanúbizonysága szerint sokféle dinoszaurusz, különböző pteroszauruszok, valamint néhány korai ősemlős tengette mindennapjait a kiterjedt vidéken körülbelül 120 millió évvel ezelőtt.

A Dr. Hszüzsi Vang (Chinese Academy of Geological Sciences) vezette csapat vizsgálatának további eredményeiről a Journal of Asian Earth Sciences által publikált tanulmányban olvashatunk részletesebben.

Először bizonyították, hogy érzelmeket fejez ki az egerek „arca”

Német tudósok arról számoltak be, hogy az egereknek – az emberekhez hasonlóan V változik az arckifejezése, ha édeset vagy keserűt kóstolnak, vagy ha megijednek.
A kutyák tudatában vannak cselekvéseiknek egy új kutatás szerint

A kutyák képesek visszaemlékezni az általuk korábban végrehajtott tevékenységekre, vagyis tudatában vannak bizonyos cselekvéseiknek – derül ki az ELTE Etológia Tanszék kutatóinak a Scientific Reports című folyóiratban publikált legújabb kutatásából.
A Covid-járvány és a szezonális influenza összehasonlítása

A járványügyi helyzet fokozódásával nagyon fontos beszélni a szezonális légúti influenzás megbetegedések és a jelenlegi járvány kapcsolatáról.
Ősszel rosszabbodnak a penészallergia tünetei

Az esős, párás őszi időjárás kedvez mind a kültéri, mind pedig a beltéri penész megjelenésének. Megfelelő kezelés nélkül a penészallergia egészen tavaszig megkeserítheti az arra érzékenyek életét.