Cikk találatok a következő kulcsszóra: Táplálkozás

Zöld gyógyír az emésztési gondokra és a menstruációs problémákra

2008. 05. 28.
Konyhakerti növényeink némelyike egészen meglepően sokoldalúan használható fel egészségünk megőrzése érdekében. Tudta-e például, hogy az édeskömény nemcsak az emésztést teszi rendbe, de a menstruációs ciklusok beszabályozásában is eredményesen használható?

Asztmát okoz a margarin?

2008. 05. 27.
A nagy arányú margarinfogyasztás emeli az asztma előfordulásának gyakoriságát - állítja egy nemrégiben megjelent tanulmány, melynek megállapításai szerint azon felnőttek körében, akik sok margarint fogyasztanak, gyakrabban fordul elő asztmás megbetegedés, mint társaiknál.

A koplalás nem vezet csodákhoz

2008. 05. 22.
Egyre több a bizonyíték azt illetően, hogy a szigorú koplalásos diéta lelassítja az anyagcserét, és habár csökkenti a szénhidrát- és zsírfogyasztást, az életműködések irányításában részt vevő létfontosságú vitaminokhoz, ásványi anyagokhoz és rostokhoz nem jut hozzá a szervezet. Mindez azért ellentmondásos, mert a megfelelő mennyiségű rostfogyasztás éppen hogy felgyorsítja a fogyást.

Ananásszal minden nap

2008. 05. 19.
Habár az ananász még ma is egzotikus gyümölcsnek számít, érdemes mindennapos táplálkozásunk részévé tenni, ugyanis ritka gazdag különféle vitaminokban és ásványi anyagokban. C és B-vitamin tartalma igen jelentős, segít a szervezet kiegyensúlyozott működésének fenntartásában.

Falás helyett táplálkozzon ésszel!

2008. 05. 13.
Nem kell sokat enni ahhoz, hogy minden szükséges tápanyaghoz hozzájusson az emberi szervezet, azaz hogy napi élelmiszerünk megfeleljen az egészséges táplálkozás követelményeinek. Ez akkor igaz, ha a zöldségeket és gyümölcsöket nyersen vagy párolva esszük, és ha nem fényezett rizst, fehér kenyeret, hanem teljes őrlésű gabonát és barna rizst fogyasztunk. Ellenkező esetben jóval nagyobb mennyiségre van szükség, vagy az ember kiegészítő vitaminokra szorul.

Hatékony természetes vírusölő

2008. 05. 05.
A citromot leginkább ízesítésre használjuk, pedig gyógyszerként nagyobb mennyiségre van belőle szükség. Az emberi test nem állítja elő a C-vitamint, és nem is tárolja, a sejtek számára azonban elengedhetetlen alkotóelem. Fogyasztását nem szabad túlzásba vinni, mert hasmenést okozhat, különösen kisgyereknél.

Roppant egészséges a kisgyermekek rémálma

2008. 04. 30.
A spenót az egyik legrégebben termesztett zöldségnövény, a Közel-Keleten már a 8-9. században perzsafű néven ismerték és termesztették. Hazánkba Szírián és Törökországon keresztül került a 16-17. században. Különleges íze miatt vannak, akik nem szeretik, de magas fehérje-, ásványi anyag- és vitamintartalma következtében csecsemők és felnőttek számára egyaránt javasolt táplálék.

Büdös, de nélkülözhetetlen

2008. 04. 22.
Habár leheletünk szempontjából nem a legjobb, egészségünk érdekében mindenképpen megéri minden nap fogyasztani egy gerezdnyit. Hogy miért? Írásunkból kiderül.

A szervezet nagytakarítója: az alma

2008. 04. 21.
Az alma (pyrus malus) a rózsafélék családjába tartozik. Az egész világon jól ismert és mivel jó alkalmazkodó képességű, szinte minden égöv alatt megterem. Már a rómaiak is ismerték és fogyasztották, a mai választék-bővülés ebben a században alakult ki nemesítéssel és keresztezéssel. Számos fajtáját ismerjük, a nyári almától a késő őszi fajtáig, ami csak télen kapja meg igazi zamatát. Jól bírja a szállítást, ennek köszönheti, hogy eljuthat mindenhová, ahol ember él.

Egy élő patika

2008. 04. 17.
A diófa valóságos nonstop gyógyszertár. Nem csupán termése hasznos: a diófalevél-tea cserzőanyagokban nagyon gazdag, kiváló szer a gyomor- és a bélhurut, illetve a hasmenés ellen. A diótea fertőtleníti a gyomrot és a beleket, összehúzza a gyulladásban lévő nyálkahártyát, megszünteti a szivárgó vérzéseket, elöli a kórokozó baktériumokat.