Cikk találatok a következő kulcsszóra: Táplálkozás

Fogyasszon brokkolit a rák ellen!

2008. 04. 15.
A brokkoli (Brassica oleracea Italica) a karfiol közeli rokona, sok A és C vitamint tartalmaz, de jelentős a thiamin, riboflavin, miacin, kalcium, és vastartalma is. Főleg C-vitamin, folsav, és béta-karotin forrás, fontos szerepe van a rákmegelőző étrendben. A brokkolit sok féleképpen használhatjuk és mélyhűtésre is alkalmas. Kuktafazékban készítve megóvhatjuk a benne lévő vitaminokat. Nem csak rózsája, hanem szára is ehető, de nemrég kiderült: jótékony hatást fejt ki a rák elleni küzdelemben is.

A tejtől nem fogyunk le

2008. 04. 11.
Új kutatások cáfolják azt a korábbi feltételezést, mely szerint a tejtermékek fogyasztása elősegíti a fogyást. Indiai kutatók egy éves folyamatos megfigyelést követően arra a megállapításra jutottak, hogy azoknál a nőknél, akik 3-4 pohár tejnek megfelelő tejtermékmennyiséget fogyasztottak el naponta nem nőtt sem a hízás, sem pedig a fogyás mértéke azokhoz képest, akik csupán 1 pohárnyi mennyiséget fogyasztottak ugyanilyen rendszerességgel.

Nincs rossz étel, csak rosszul összeállított étrend

2008. 03. 27.
Az egészséges életmód szemlélet egyre szélesebb körű elterjedésével párhuzamosan megjelennek szélsőséges híradások is, amelyek bizonyos élelmiszerek fogyasztásának próbálnak részben, vagy teljesen gátat szabni. Az édességek is sokszor állnak célkeresztben. Pedig hányszor hallottuk már szakemberektől ezt a mondatot: "Nincs rossz étel, csak rosszul összeállított étrend."

Paradicsommal az egészségért

2008. 03. 19.
A paradicsom az egyik legközkedveltebb zöldségfélénk. Több fajtája ismeretes, a törpe koraitól az őszi nagy termésű paradicsomig. Színben, ízben is vannak különbözőek, ki-ki megtalálhatja a maga ízlésének megfelelőt.

Érdemes minden nap ananászt enni

2008. 03. 12.
Habár az ananász még ma is egzotikus gyümölcsnek számít, érdemes mindennapos táplálkozásunk részévé tenni, ugyanis ritka gazdag különféle vitaminokban és ásványi anyagokban. C és B-vitamin tartalma igen jelentős, segít a szervezet kiegyensúlyozott működésének fenntartásában.

Hallal a gyermekbetegségek ellen?

2008. 03. 06.
Egy amerikai kutatás során megközelítőleg háromezer gyermeket figyeltek meg születésük pillanatától négy éves korukig. A vizsgálatok eredményei szerint az egy éves kor előtt bevezetett halfogyasztás esetükben csökkentette az allergia, asztma és az ekcéma kialakulásának kockázatát.

A zöld tea élvezete

2008. 03. 04.
A koffein fantasztikus élénkítőszer, de nem a kávéban. A kávé koffeinje ugyanis már a gyomorban lökésszerűen felszívódik: gyomorbajt, ingerlékenységet, szívdobogást, magas vérnyomást okoz. A zöld teában egyrészt több is a koffein, másrészt fokozatosan szívódik fel a bélben, órákon át egyenletesen fejti ki hatását. Serkenti a szellemi teljesítőképességet, a gondolattársításokat, a megfigyelő- és koncentrálóképességet, megelőzi a fáradtságérzetet. Mindezt ráadásul káros mellékhatások nélkül!

Mire jó a kakaó?

2008. 02. 27.
A kakaót elsősorban a kisgyermekek kedvenc italaként tartjuk számon, pedig fogyasztása a felnőtteknek is jót tesz: nemcsak energia- és vitamindús ital, de az agyat is serkenti, és örömhormonokat szabadít fel az agyban. E jótékony hatások természetesen a csokoládéra is állnak.

A tej áldásos hatásai

2008. 02. 25.
A tej nem csodaszer, hanem alapvető élelmiszereink egyike, de számos áldásos hatása van: többek között hatékonyabbá teszi a fogyást és az izomtömeget is segít növelni. Amerikai tudósok napi 3 bögre (mintegy 7 dl) tej, illetve ennek megfelelő joghurt vagy sajt fogyasztását javasolják.

Egy hatékony gyümölcs a rák ellen

2008. 02. 22.
Egy friss vizsgálat szerint a gránátalma jótékony hatást gyakorol a szervezetre és segítségével megelőzhető a prosztatarák kialakulása. A Clinical Cancer Research folyóiratban közölt kísérletet 50 férfi részvételével végezték el. A vizsgálat megkezdése előtt mindannyian átestek már műtéti beavatkozáson, sugár-, vagy más fajta kezelésen, mely a daganatos betegség gyógyítását szolgálta.