Hatékony és elképesztően olcsó módszer a koleszterin ellen

2012. 12. 01.
Amerikai kutatók szerint az intenzív gyaloglás és a kerékpározás hatékonyabb lehet a magas koleszterinszinttel élő embereknél a korai halálozás megelőzésében, mint a sztatinok szedése.

Nem csak Achillesnek sebezhető

2012. 11. 30.
A sarok feladata, hogy biztosítsa a támasztékot a test súlyának, éppen ezért a sarkunk minden egyes lépésünknél komoly behatásnak van kitéve. A szakértők szerint járáskor a testsúly 1.25-szöröse, futáskor a 2.75-szöröse nehezedik a lábunkra. Így már érthető, miért olyan érzékeny és sérülékeny ez a terület.

Egészséges marad aki jól öltözik

2012. 11. 08.
Lassan jönnek a nagy hidegek, de ez se tartson vissza senkit a futástól - tanácsolja Ron Hill, a 74 éves maratoni bajnok, hiszen csak ruházat kérdése az egész. És aki most kezdi az edzést, szinte biztos lehet abban, hogy a következő maratonon már együtt futhat a Szimpatika TV stábjával - próbálják ki!

Lehetőség az újjászületésre – van élet a borzasztó betegség után is

2012. 11. 07.
Állatkísérletekben bizonyítékot találtak arra, hogy a rendszeres intenzív mozgás aktiválhatja az alvó állapotban lévő őssejteket, így a károsodott szöveteket helyettesítő új szívizom fejlődhet ki.

Sok középiskolás kihagyja az ebédet

2012. 10. 12.
Magyarország egészségügyi mutatói a legrosszabbak között vannak Európában. Hazánkban minden harmadik ember magas vérnyomástól szenved, a krónikus szívbetegek aránya 16%. E betegségek azonban megelőzhetők, ha az ember odafigyel az egészségére, megfelelően étkezik, rendszeresen sportol és szűrővizsgálatokra jár. Az egészséges életmódot elkezdeni sosem késő, de a legjobb, ha már gyermekkorban odafigyelünk rá.

Mi okozza az izomlázat?

2012. 09. 11.
Elsőként Lusk figyelte meg a 19. században, hogy izommozgás alatt tejsav szaporodik fel a vérben, és szerinte ez okozza az ezzel egy időben fellépő izomfáradást.

A biciklizés dicsérete

2012. 09. 06.
Képzeljünk el egy 18 kilométer hosszú, simára aszfaltozott, kereszteződések nélküli, szántóföldek, erdők, tavak és kertek között kanyargó bicikliutat, amely mellett - egymástól egyenlő távolságokra - jó néhány levegőpumpát is elhelyeztek.

Javítják-e a vitaminok a sportteljesítményt?

2012. 09. 06.
A nem megfelelő vitaminbevitel csökkenti a szervezet betegségekkel szembeni védekezőképességét és a sportteljesítményt is. Következésképpen a megfelelő vitaminfogyasztás elősegíti az egészség megőrzését, rövidíti a regenerációs időt.

A legfontosabb számok, amelyeket egy sikeres fogyókúrához ismerni kell

2012. 08. 31.
Minden ember más. Minden embernek más az életvitele, a naponta végzett mozgásmennyisége, a kora, neme, súlya. Nehéz tehát megmondani, hogy milyen módszerrel tudna eredményesen fogyókúrázni. Egyáltalán, van-e leadandó túlsúlya. Vannak azonban számítási módszerek, amelyeket egy sikeres fogyókúrához mindenkinek ismernie kell.

Tiltott teljesítményfokozás: asztma elleni készítmények

2012. 09. 04.
A gyógyszereknek ehhez a csoportjához eredetileg asztmaellenes készítmények tartoztak, amelyekről azonban kiderült, hogy egyrészt stimuláns, de anabolikus hatásuk is van. Asztmás sportolók esetében igen hatásosak a terhelés okozta asztmás roham kivédésére, ha edzés vagy verseny előtt alkalmazzák őket.