Fontos a D-vitamin

2019. 10. 08.
A D-vitamin az egyik legősibb vegyülete szervezetünknek, melyre szinte valamennyi szervrendszerünk megfelelő működéséhez szükség van. Hiánya vagy alacsony szintje számos betegség kockázatát növelheti.

Ne csak vizet igyon a gyerek a nyári hőségben!

2019. 08. 05.
Kánikulában az egyik legfontosabb dolog a folyadékpótlás, ám nem tanácsos a gyerekeknek kizárólag vizet vagy ásványvizet adni, ezek ugyanis nem elegendőek az ásványi anyagok pótlására. Azonban attól is óva inti a szülőket, hogy a kicsik a hőségben literszámra igyák a magas cukortartalmú szénsavas üdítőket.

Reggelire ne együnk gyümölcsöt

2016. 05. 10.
A gyümölcsök fogyasztása előkelő helyen szerepel a táplálkozásban, hiszen számos pozitív egészségügyi hatásuk van. Éppen ezért a legtöbb diéta főbb pillérének számítanak, ám sokan nem tudják, hogy inzulinrezisztencia esetén a reggeliből érdemes kihagyni. Hogy miért és hogy mit tanácsos ekkor a tányérra tenni, arról Varga Dóra, a Budai Endokrinközpont dietetikusa beszélt.

Ha túl sok a vérben a húgysav

2015. 10. 27.
A szervezetünkben felhalmozódó húgysav számos problémához vezethet, például köszvényes fájdalomhoz, vesekőhöz, veseelégtelenséghez, sőt akár magas vérnyomáshoz is. Mit tehetünk a magas húgysavszint ellen?

Egyen sok meggyet, ha fogyni szeretne!

2015. 06. 28.
A mélybordó színű, savanykás gyümölcs számos pozitív tulajdonsággal rendelkezik, egészségre gyakorolt jótékony hatását tudományos eredmények igazolják. A meggy a sportolók és karcsúsodni vágyók számára egyaránt kiváló választás: segít az izomregenerálódásban és a fogyókúrát megelőző méregtelenítésben, emellett pedig kiváló hűsítő italokat készíthetünk belőle a legforróbb nyári napokra.

Ezektől az ételektől megfiatalodhat!

2015. 06. 10.
Az alábbiakban felsorolt ételek és italok segítenek a szervezetnek megbirkózni az öregedés által jelentkező problémákkal. Építse be ezen ételeket mindennapi étrendjébe, így a szervezete extra vitaminokhoz, antioxidánsokhoz és egyéb olyan anyagokhoz juthat, melyek segítenek leküzdeni az életkorhoz köthető betegségeket.

Stresszoldó hatása van a banánnak?

2015. 01. 05.
Kevesen tudják, hogy a kedvelt és ma már télen-nyáron elérhető trópusi gyümölcs, a banán milyen sok összetevőt tartalmaz. A benne lévő tápanyagok, ásványi anyagok és vitaminok számos előnyös fiziológiás hatást eredményeznek, s hozzájárulnak jó néhány élettani kellemetlenség tompításához.

Gyümölccsel a szívbetegségek ellen!

2015. 01. 01.
A gránátalma különböző módokon fogyasztható és használható fel a táplálkozásban. Szív- és érrendszeri védőhatása elsősorban nagy antioxidáns-tartalmának köszönhető.

Téli bűnbeesés, bűntudat nélkül

2014. 12. 07.
A nassolás pozitív hatással is lehet az egészségünkre, ha mértékletesen és a megfelelő alapanyaggal tesszük. A téli vitaminhiányos hónapokban az olajos magvak és az aszalt gyümölcsök is jótkony hatással lehetnek ránk - persze csak mértékkel!

Használnak vagy ártanak a citrusfélék?

2014. 11. 04.
A citrom, grépfrút, narancs, mandarin az ősz és a tél nélkülözhetetlen tápanyagforrásai, néhány esetben azonban gondot tudnak okozni.